Loglan'82: Różnice pomiędzy wersjami
Z Lem
Linia 14: | Linia 14: | ||
:::* Jak określić, która klasa jest dziedziczona przez ...? | :::* Jak określić, która klasa jest dziedziczona przez ...? | ||
:::* Czy można odziedziczyć klasę A w funkcji j? | :::* Czy można odziedziczyć klasę A w funkcji j? | ||
− | ::* Czy zarządzanie pamięcią obiektów musi doprowadzać do zjawiska wiszących referencji? Czy zaśmiecanie pamięci może być skutecznie zwalczane przez jej odśmiecanie tj. garbage collection? Czy można bezpiecznie i efektywnie usuwać obiekty już niepotrzebne? | + | ::* Czy zarządzanie pamięcią obiektów musi doprowadzać do zjawiska wiszących referencji? ::* Czy zaśmiecanie pamięci może być skutecznie zwalczane przez jej odśmiecanie tj. garbage collection? |
+ | ::* Czy można bezpiecznie i efektywnie usuwać obiekty już niepotrzebne? | ||
+ | ::* Jak zdefiniowac semantyke współprogramów w sposób wolny od sprzeczności? | ||
− | [[Media:Quickref.pdf| Obejrzyj zwięzłą prezentację języka Loglan'82]] | + | Przy całym bogactwie narzędzi programotwórczych składnia Loglanu jest zwarta i przejrzysta. [[Media:Quickref.pdf| Obejrzyj zwięzłą prezentację języka Loglan'82]] |
− | [[Media:ComparinObjectLanguages.pdf| Porównaj różne języki programowania obiektowego]] | + | Nie jest naszym zadaniem dekretować, która ortografia jest lepsza? ta Loglanu? czy tez ta Javy i C++? [[Media:ComparinObjectLanguages.pdf| Porównaj różne języki programowania obiektowego]] |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
Wersja z 11:27, 6 lut 2013
Mamy nadzieję, że informacje zawarte na tych stronach okażą się interesujące dla:
- Ambitnych programistów -- język Loglan'82 oferuje garść konstrukcji i rozwiązań nieznanych w innych językach programowania :
- Jeśli chcesz świadomie zarządzać pamięcią obiektów i uniknąć przy tym niebezpiecznego zjawiska wiszacych referencji to spróbuj instrukcji kill( ),
- Jeśli oprogramowanie, które tworzysz ma służyć obliczeniom współbieżnym, lub rozproszonym lub jakiejś ich kombinacji to wybierz Loglan'82 z jego jednym modelem obejmującym wszystkie te rozdaje obliczeń, zredukuje to znacznie koszty opanowania programowania współbieżnego i/lub rozproszonego,
- Na pewno warto zapoznać sie z protokołem obcego wołania metod wątku A podczas wykonywania instrukcji wątku B, jest to oryginalny wynalazek znany jak dotąd tylko w Loglanie,
- Jeśli masz zamiar zaprogramować obliczenia quasi-współbieżne to zapoznaj się z współprogramami (coroutines)
- Nauczycieli -- Loglan'82 jest dobrym wyborem:
- jeśli chcesz przedstawić wszystkie narzędzia i metody programowania obiektowego unikając przy tym przechodzenia od jednego do kolejnego języka programowania dla zilustrowania kolejnych narzędzi programowania obiektowego.
- Jak się mozna przekonać z programowaniem w Loglanie mozna połączyć analizę wymagań i weryfikację oprogramowania względem wymagań.
- Badaczy -- Ponieważ język programowania obiektowego, powstał w wyniku poszukiwania odpowiedzi na kilka problemów:
- czy można połączyć dwie metody tworzenia modułów: zagnieżdżanie oraz dziedziczenie? Zanim zezwoliliśmy na zagnieżdżanie i dziedziczenie klas musieliśmy odpowiedzięc na kolejne pytania
- Jak zapewnić statyczne dowiązanie wystapienia identyfikatora z wystąpieniem odpowiedniej deklaracji?
- Jak określić, która klasa jest dziedziczona przez ...?
- Czy można odziedziczyć klasę A w funkcji j?
- Czy zarządzanie pamięcią obiektów musi doprowadzać do zjawiska wiszących referencji? ::* Czy zaśmiecanie pamięci może być skutecznie zwalczane przez jej odśmiecanie tj. garbage collection?
- Czy można bezpiecznie i efektywnie usuwać obiekty już niepotrzebne?
- Jak zdefiniowac semantyke współprogramów w sposób wolny od sprzeczności?
Przy całym bogactwie narzędzi programotwórczych składnia Loglanu jest zwarta i przejrzysta. Obejrzyj zwięzłą prezentację języka Loglan'82
Nie jest naszym zadaniem dekretować, która ortografia jest lepsza? ta Loglanu? czy tez ta Javy i C++? Porównaj różne języki programowania obiektowego