Loglan'82: Różnice pomiędzy wersjami
Z Lem
(→ Współprogramy) |
(→Wybrane Przykłady) |
||
Linia 25: | Linia 25: | ||
== Wybrane Przykłady == | == Wybrane Przykłady == | ||
− | Umieszczamy tu kilka wybranych przykładów programów napisanych w Loglanie'82 | + | Umieszczamy tu kilka [[Wybrane przykłady|wybranych przykładów]] programów napisanych w Loglanie'82 |
Wersja z 18:25, 12 lut 2013
Mamy nadzieję, że informacje zawarte na tych stronach okażą się interesujące dla:
- Ambitnych programistów -- język Loglan'82 oferuje garść konstrukcji i rozwiązań nieznanych w innych językach programowania :
- Jeśli chcesz świadomie zarządzać pamięcią obiektów i uniknąć przy tym niebezpiecznego zjawiska wiszacych referencji to spróbuj instrukcji kill( ),
- Jeśli oprogramowanie, które tworzysz ma służyć obliczeniom współbieżnym, lub rozproszonym lub jakiejś ich kombinacji to wybierz Loglan'82 z jego jednym modelem obejmującym wszystkie te rozdaje obliczeń, zredukuje to znacznie koszty opanowania programowania współbieżnego i/lub rozproszonego,
- Na pewno warto zapoznać sie z protokołem obcego wołania metod wątku A podczas wykonywania instrukcji wątku B, jest to oryginalny wynalazek znany jak dotąd tylko w Loglanie,
- Jeśli masz zamiar zaprogramować obliczenia quasi-współbieżne to zapoznaj się z współprogramami (coroutines)
- Nauczycieli -- Loglan'82 jest dobrym wyborem:
- jeśli chcesz przedstawić wszystkie narzędzia i metody programowania obiektowego unikając przy tym przechodzenia od jednego do kolejnego języka programowania dla zilustrowania kolejnych narzędzi programowania obiektowego.
- Jak się mozna przekonać z programowaniem w Loglanie mozna połączyć analizę wymagań i weryfikację oprogramowania względem wymagań.
- Badaczy -- Ponieważ język programowania obiektowego, powstał w wyniku poszukiwania odpowiedzi na kilka problemów:
- czy można połączyć dwie metody tworzenia modułów: zagnieżdżanie oraz dziedziczenie? Zanim zezwoliliśmy na zagnieżdżanie i dziedziczenie klas musieliśmy odpowiedzięc na kolejne pytania
- Jak zapewnić statyczne dowiązanie wystapienia identyfikatora z wystąpieniem odpowiedniej deklaracji?
- Jak określić, która klasa jest dziedziczona przez ...?
- Czy można odziedziczyć klasę A w funkcji j?
- Czy zarządzanie pamięcią obiektów musi doprowadzać do zjawiska wiszących referencji? ::* Czy zaśmiecanie pamięci może być skutecznie zwalczane przez jej odśmiecanie tj. garbage collection?
- Czy można bezpiecznie i efektywnie usuwać obiekty już niepotrzebne?
- Jak zdefiniowac semantyke współprogramów w sposób wolny od sprzeczności?
Dokumentacja
Przy całym bogactwie narzędzi programotwórczych składnia Loglanu jest zwarta i przejrzysta. Obejrzyj zwięzłą prezentację języka Loglan'82
Nie jest naszym zadaniem dekretować, która ortografia jest lepsza? ta Loglanu? czy tez ta Javy i C++? Porównaj różne języki programowania obiektowego
Wybrane Przykłady
Umieszczamy tu kilka wybranych przykładów programów napisanych w Loglanie'82
Program mnożenia macierzy metodą Winograda
Współprogramy
- Media:MERGE.pdf - program i jego omówienie
- Media:TREEGEN.pdf - program i dowód poprawności
Kompilatory
W tej chwili mamy do zaoferowania kompilatory na platformę Linuxową i na Windows.