Loglan'82: Różnice pomiędzy wersjami
Z Lem
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | [[Media:ComparinObjectLanguages.pdf]] | |
Mamy nadzieję, że informacje zawarte na tych stronach okażą się interesujące dla: | Mamy nadzieję, że informacje zawarte na tych stronach okażą się interesujące dla: | ||
* '''Ambitnych programistów''' -- język Loglan'82 oferuje garść konstrukcji i rozwiązań nieznanych w innych językach programowania : | * '''Ambitnych programistów''' -- język Loglan'82 oferuje garść konstrukcji i rozwiązań nieznanych w innych językach programowania : |
Wersja z 10:01, 6 lut 2013
Media:ComparinObjectLanguages.pdf Mamy nadzieję, że informacje zawarte na tych stronach okażą się interesujące dla:
- Ambitnych programistów -- język Loglan'82 oferuje garść konstrukcji i rozwiązań nieznanych w innych językach programowania :
- Jeśli chcesz świadomie zarządzać pamięcią obiektów i uniknąć przy tym niebezpiecznego zjawiska wiszacych referencji to spróbuj instrukcji kill( ),
- Jeśli oprogramowanie, które tworzysz ma służyć obliczeniom współbieżnym, lub rozproszonym lub jakiejś ich kombinacji to wybierz Loglan'82 z jego jednym modelem obejmującym wszystkie te rozdaje obliczeń, zredukuje to znacznie koszty opanowania programowania współbieżnego i/lub rozproszonego,
- Na pewno warto zapoznać sie z protokołem obcego wołania metod wątku A podczas wykonywania instrukcji wątku B, jest to oryginalny wynalazek znany jak dotąd tylko w Loglanie,
- Jeśli masz zamiar zaprogramować obliczenia quasi-współbieżne to zapoznaj się z współprogramami (coroutines)
- Nauczycieli -- Loglan'82 jest dobrym wyborem:
- jeśli chcesz przedstawić wszystkie narzędzia i metody programowania obiektowego unikając przy tym przechodzenia od jednego do kolejnego języka programowania dla zilustrowania kolejnych narzędzi programowania obiektowego.
- Jak się mozna przekonać z programowaniem w Loglanie mozna połączyć analizę wymagań i weryfikację oprogramowania względem wymagań.
- Badaczy -- Ponieważ język programowania obiektowego, powstał w wyniku poszukiwania odpowiedzi na kilka problemów:
- czy można połączyć dwie metody tworzenia modułów: zagnieżdżanie oraz dziedziczenie? Zanim zezwoliliśmy na zagnieżdżanie i dziedziczenie klas musieliśmy odpowiedzięc na kolejne pytania
- Jak zapewnić statyczne dowiązanie wystapienia identyfikatora z wystąpieniem odpowiedniej deklaracji?
- Jak określić, która klasa jest dziedziczona przez ...?
- Czy można odziedziczyć klasę A w funkcji j?
- Czy zarządzanie pamięcią obiektów musi doprowadzać do zjawiska wiszących referencji? Czy zaśmiecanie pamięci może być skutecznie zwalczane przez jej odśmiecanie tj. garbage collection? Czy można bezpiecznie i efektywnie usuwać obiekty już niepotrzebne?
We recommend Loglan'82 to those who are investigating. For the language came out as the result of research on questions like:
\begin{itemize}
\item is it possible to inherit from a class in a function?
\item how to define inheritance when the extended class is not a brother of the present class? \item is it possible to keep the scheme of accessing to non-local ... \item how to define coroutines in a consistent manner? \item is it possible to define semantics of concurrent and of distributed programming in a uniform way? \item is it possible to deallocate objects ina a safe and efficient way? \end{itemize}