Loglan'82: Różnice pomiędzy wersjami

Z Lem
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
[[Media:ComparinObjectLanguages.pdf]]
+
 
 
Mamy nadzieję, że informacje zawarte na tych stronach okażą się  interesujące dla:   
 
Mamy nadzieję, że informacje zawarte na tych stronach okażą się  interesujące dla:   
 
* '''Ambitnych programistów''' -- język Loglan'82 oferuje garść konstrukcji i rozwiązań nieznanych w innych językach programowania :
 
* '''Ambitnych programistów''' -- język Loglan'82 oferuje garść konstrukcji i rozwiązań nieznanych w innych językach programowania :

Wersja z 10:03, 6 lut 2013

Mamy nadzieję, że informacje zawarte na tych stronach okażą się interesujące dla:

  • Ambitnych programistów -- język Loglan'82 oferuje garść konstrukcji i rozwiązań nieznanych w innych językach programowania :
  • Jeśli chcesz świadomie zarządzać pamięcią obiektów i uniknąć przy tym niebezpiecznego zjawiska wiszacych referencji to spróbuj instrukcji kill( ),
  • Jeśli oprogramowanie, które tworzysz ma służyć obliczeniom współbieżnym, lub rozproszonym lub jakiejś ich kombinacji to wybierz Loglan'82 z jego jednym modelem obejmującym wszystkie te rozdaje obliczeń, zredukuje to znacznie koszty opanowania programowania współbieżnego i/lub rozproszonego,
  • Na pewno warto zapoznać sie z protokołem obcego wołania metod wątku A podczas wykonywania instrukcji wątku B, jest to oryginalny wynalazek znany jak dotąd tylko w Loglanie,
  • Jeśli masz zamiar zaprogramować obliczenia quasi-współbieżne to zapoznaj się z współprogramami (coroutines)
  • Nauczycieli -- Loglan'82 jest dobrym wyborem:
  • jeśli chcesz przedstawić wszystkie narzędzia i metody programowania obiektowego unikając przy tym przechodzenia od jednego do kolejnego języka programowania dla zilustrowania kolejnych narzędzi programowania obiektowego.
  • Jak się mozna przekonać z programowaniem w Loglanie mozna połączyć analizę wymagań i weryfikację oprogramowania względem wymagań.
  • Badaczy -- Ponieważ język programowania obiektowego, powstał w wyniku poszukiwania odpowiedzi na kilka problemów:
  • czy można połączyć dwie metody tworzenia modułów: zagnieżdżanie oraz dziedziczenie? Zanim zezwoliliśmy na zagnieżdżanie i dziedziczenie klas musieliśmy odpowiedzięc na kolejne pytania
  • Jak zapewnić statyczne dowiązanie wystapienia identyfikatora z wystąpieniem odpowiedniej deklaracji?
  • Jak określić, która klasa jest dziedziczona przez ...?
  • Czy można odziedziczyć klasę A w funkcji j?
  • Czy zarządzanie pamięcią obiektów musi doprowadzać do zjawiska wiszących referencji? Czy zaśmiecanie pamięci może być skutecznie zwalczane przez jej odśmiecanie tj. garbage collection? Czy można bezpiecznie i efektywnie usuwać obiekty już niepotrzebne?




We recommend Loglan'82 to those who are investigating. For the language came out as the result of research on questions like: \begin{itemize}

\item is it possible to inherit from a class in a function?

\item how to define inheritance when the extended class is not a brother of the present class? \item is it possible to keep the scheme of accessing to non-local ... \item how to define coroutines in a consistent manner? \item is it possible to define semantics of concurrent and of distributed programming in a uniform way? \item is it possible to deallocate objects ina a safe and efficient way? \end{itemize}