Loglan'82: Różnice pomiędzy wersjami

Z Lem
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Dokumentacja)
(Dokumentacja)
Linia 22: Linia 22:
 
Nie jest naszym zadaniem dekretować, która ortografia jest lepsza? ta Loglanu? czy tez ta Javy i C++? [[Media:ComparinObjectLanguages.pdf| Porównaj różne języki programowania obiektowego]]
 
Nie jest naszym zadaniem dekretować, która ortografia jest lepsza? ta Loglanu? czy tez ta Javy i C++? [[Media:ComparinObjectLanguages.pdf| Porównaj różne języki programowania obiektowego]]
  
<div style="text-align: right">[[DokumentacjaLoglanu|Więcej]].</div>
+
<div style="text-align: right">[[DokumentacjaLoglanu|Więcej]]. &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</div>
  
 
== Wybrane Przykłady ==
 
== Wybrane Przykłady ==

Wersja z 15:12, 6 lut 2013

Mamy nadzieję, że informacje zawarte na tych stronach okażą się interesujące dla:

  • Ambitnych programistów -- język Loglan'82 oferuje garść konstrukcji i rozwiązań nieznanych w innych językach programowania :
  • Jeśli chcesz świadomie zarządzać pamięcią obiektów i uniknąć przy tym niebezpiecznego zjawiska wiszacych referencji to spróbuj instrukcji kill( ),
  • Jeśli oprogramowanie, które tworzysz ma służyć obliczeniom współbieżnym, lub rozproszonym lub jakiejś ich kombinacji to wybierz Loglan'82 z jego jednym modelem obejmującym wszystkie te rozdaje obliczeń, zredukuje to znacznie koszty opanowania programowania współbieżnego i/lub rozproszonego,
  • Na pewno warto zapoznać sie z protokołem obcego wołania metod wątku A podczas wykonywania instrukcji wątku B, jest to oryginalny wynalazek znany jak dotąd tylko w Loglanie,
  • Jeśli masz zamiar zaprogramować obliczenia quasi-współbieżne to zapoznaj się z współprogramami (coroutines)
  • Nauczycieli -- Loglan'82 jest dobrym wyborem:
  • jeśli chcesz przedstawić wszystkie narzędzia i metody programowania obiektowego unikając przy tym przechodzenia od jednego do kolejnego języka programowania dla zilustrowania kolejnych narzędzi programowania obiektowego.
  • Jak się mozna przekonać z programowaniem w Loglanie mozna połączyć analizę wymagań i weryfikację oprogramowania względem wymagań.
  • Badaczy -- Ponieważ język programowania obiektowego, powstał w wyniku poszukiwania odpowiedzi na kilka problemów:
  • czy można połączyć dwie metody tworzenia modułów: zagnieżdżanie oraz dziedziczenie? Zanim zezwoliliśmy na zagnieżdżanie i dziedziczenie klas musieliśmy odpowiedzięc na kolejne pytania
  • Jak zapewnić statyczne dowiązanie wystapienia identyfikatora z wystąpieniem odpowiedniej deklaracji?
  • Jak określić, która klasa jest dziedziczona przez ...?
  • Czy można odziedziczyć klasę A w funkcji j?
  • Czy zarządzanie pamięcią obiektów musi doprowadzać do zjawiska wiszących referencji? ::* Czy zaśmiecanie pamięci może być skutecznie zwalczane przez jej odśmiecanie tj. garbage collection?
  • Czy można bezpiecznie i efektywnie usuwać obiekty już niepotrzebne?
  • Jak zdefiniowac semantyke współprogramów w sposób wolny od sprzeczności?

Dokumentacja

Przy całym bogactwie narzędzi programotwórczych składnia Loglanu jest zwarta i przejrzysta. Obejrzyj zwięzłą prezentację języka Loglan'82

Nie jest naszym zadaniem dekretować, która ortografia jest lepsza? ta Loglanu? czy tez ta Javy i C++? Porównaj różne języki programowania obiektowego

Więcej.                  

Wybrane Przykłady

Kompilatory

W tej chwili mamy do zaoferowania kompilatory na platformę Linuxową i na Windows.