Loglan'82: Różnice pomiędzy wersjami

Z Lem
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 16: Linia 16:
 
::* Czy zarządzanie pamięcią obiektów musi doprowadzać do zjawiska  wiszących referencji? Czy zaśmiecanie pamięci może być skutecznie zwalczane przez jej odśmiecanie tj. garbage collection? Czy można bezpiecznie i efektywnie usuwać obiekty już niepotrzebne?
 
::* Czy zarządzanie pamięcią obiektów musi doprowadzać do zjawiska  wiszących referencji? Czy zaśmiecanie pamięci może być skutecznie zwalczane przez jej odśmiecanie tj. garbage collection? Czy można bezpiecznie i efektywnie usuwać obiekty już niepotrzebne?
  
 +
[[Media:Quickref.pdf| Obejrzyj zwięzłą prezentację języka Loglan'82]]
  
 +
[[Media:ComparinObjectLanguages.pdf| Porównaj różne języki programowania obiektowego]]
 
   
 
   
  

Wersja z 11:21, 6 lut 2013

Mamy nadzieję, że informacje zawarte na tych stronach okażą się interesujące dla:

  • Ambitnych programistów -- język Loglan'82 oferuje garść konstrukcji i rozwiązań nieznanych w innych językach programowania :
  • Jeśli chcesz świadomie zarządzać pamięcią obiektów i uniknąć przy tym niebezpiecznego zjawiska wiszacych referencji to spróbuj instrukcji kill( ),
  • Jeśli oprogramowanie, które tworzysz ma służyć obliczeniom współbieżnym, lub rozproszonym lub jakiejś ich kombinacji to wybierz Loglan'82 z jego jednym modelem obejmującym wszystkie te rozdaje obliczeń, zredukuje to znacznie koszty opanowania programowania współbieżnego i/lub rozproszonego,
  • Na pewno warto zapoznać sie z protokołem obcego wołania metod wątku A podczas wykonywania instrukcji wątku B, jest to oryginalny wynalazek znany jak dotąd tylko w Loglanie,
  • Jeśli masz zamiar zaprogramować obliczenia quasi-współbieżne to zapoznaj się z współprogramami (coroutines)
  • Nauczycieli -- Loglan'82 jest dobrym wyborem:
  • jeśli chcesz przedstawić wszystkie narzędzia i metody programowania obiektowego unikając przy tym przechodzenia od jednego do kolejnego języka programowania dla zilustrowania kolejnych narzędzi programowania obiektowego.
  • Jak się mozna przekonać z programowaniem w Loglanie mozna połączyć analizę wymagań i weryfikację oprogramowania względem wymagań.
  • Badaczy -- Ponieważ język programowania obiektowego, powstał w wyniku poszukiwania odpowiedzi na kilka problemów:
  • czy można połączyć dwie metody tworzenia modułów: zagnieżdżanie oraz dziedziczenie? Zanim zezwoliliśmy na zagnieżdżanie i dziedziczenie klas musieliśmy odpowiedzięc na kolejne pytania
  • Jak zapewnić statyczne dowiązanie wystapienia identyfikatora z wystąpieniem odpowiedniej deklaracji?
  • Jak określić, która klasa jest dziedziczona przez ...?
  • Czy można odziedziczyć klasę A w funkcji j?
  • Czy zarządzanie pamięcią obiektów musi doprowadzać do zjawiska wiszących referencji? Czy zaśmiecanie pamięci może być skutecznie zwalczane przez jej odśmiecanie tj. garbage collection? Czy można bezpiecznie i efektywnie usuwać obiekty już niepotrzebne?

Obejrzyj zwięzłą prezentację języka Loglan'82

Porównaj różne języki programowania obiektowego



We recommend Loglan'82 to those who are investigating. For the language came out as the result of research on questions like: \begin{itemize}

\item is it possible to inherit from a class in a function?

\item how to define inheritance when the extended class is not a brother of the present class? \item is it possible to keep the scheme of accessing to non-local ... \item how to define coroutines in a consistent manner? \item is it possible to define semantics of concurrent and of distributed programming in a uniform way? \item is it possible to deallocate objects ina a safe and efficient way? \end{itemize}